Dat Ibiza een niet bepaald goedkope vakantiebestemming is, is wel bekend. Een Brits stel ondervond dat aan den lijve: ij schrokken zich kapot na het ontvangen van een schokkende rekening bij een beachclub tijdens hun vakantie op het Spaanse partyeiland.
Stel schrikt zich kapot na verkrijgen van torenhoge rekening tijdens vakantie op Ibiza
Federica en Giuseppe, afkomstig uit Italië, bezochten de Cala Bassa Beach Club, gelegen aan het Sant Josep-strand tijdens hun vakantie op Ibiza. Hoewel Ibiza niet bepaald bekend staat als een budgetbestemming, waren de Italianen toch verrast toen hun rekening opliep tot € 400. Dit bedrag was opgebouwd uit € 40 voor de ligbedden, € 160 voor een fles champagne en € 200 voor het eten. Het stel lichtte toe hoe ze tot zo’n torenhoge rekening waren gekomen, door te vertellen wat ze hadden besteld bij de beach club. “Er klopt hier iets niet,” aldus Giuseppe op Instagram. “Ik heb meer betaald om hier een paar uur te verblijven dan voor de vlucht naar het eiland.” Het stel had onder andere een enorme zeevruchtenpaella als hoofdgerecht besteld, samen met een portie Iberische ham.
De video van hun ervaring trok veel aandacht. Sommige mensen waren verbaasd, terwijl anderen helemaal niet verbaasd waren. Niet alleen Ibiza maakt naam met zijn prijzige menu’s. Ook op Mykonos kunnen toeristen worden geconfronteerd met verrassend hoge rekeningen. Bij het restaurant DK Oyster in Platys Gialos, Mykonos, werd een paar vakantiegangers woedend toen ze beweerdelijk € 802 voor slechts twee drankjes moesten betalen.
TripAdvisor
Volgens een recensie op TripAdvisor konden de bezoekers de strandbedden gratis gebruiken, zolang ze iets bestelden. In 2023 bezocht de Amerikaanse toeriste Amber Pace DK Oyster met haar vriendin Aubrey, en zij waren verrast door de hoge kosten van hun eten. Amber vertelde aan The Sun: “Ik zag de prijs van € 20 voor de gefrituurde calamares, en mijn vriendin kreeg de koningskrabpoten die € 32 kosten. Toen we de rekening kregen, stond daar € 98 voor de calamares en € 185 voor de krabpoten.”
Dimitrios Kalamaras, de manager van DK Oyster, verklaarde eerder: “Onze ligbedden vereisen een minimale consumptie, dus we moedigen alle bezoekers aan om de menu’s te controleren voordat ze bestellen. Onze menu’s worden weergegeven op borden bij de ingang, zodat onze gasten goed geïnformeerd zijn.”
Hij voegde eraan toe: “Bij DK Oyster adverteren we op manieren die wij geschikt achten voor ons restaurant. We zullen niet toegeven aan de influencers die aangetrokken worden door het mooie eiland Mykonos. Wij geloven dat de geboden ervaring van hoge waarde is en hebben geen intentie om uit te leggen waarom we meer vragen dan een supermarkt of traditionele taverna, die misschien ook heerlijk is, maar toch een compleet ander concept heeft dan het onze.”