De 32-jarige zangeres en actrice Selena Gomez is bekroond met het zijn van een miljardair. Dat heeft ze echter niet alleen aan haar muziek te danken. Naast verschillende hits, heeft ze ook een succesvolle make-up lijn en meerdere brand deals die haar vermogen de afgelopen jaren flink hebben gespekt. Het maakt haar overigens één van de jongste miljardairs in de Verenigde Staten.

Selena Gomez is nu miljardair

Het vermogen van de zangeres wordt momenteel gewaardeerd op $ 1,3 miljard, dat is omgerekend bijna € 1,2 miljard. Alleen bestaat slechts 7% van Gomez haar vermogen uit de winsten die zij maakt op haar albums en liedjes. Gomez heeft vijf jaar geleden een make-up lijn gelanceerd: “Rare Beauty.” Het merk haalde vorig jaar namelijk een omzet van ongeveer $ 350 miljoen. Dit betekent dat zij hiermee beroemdheden Lady Gaga en Jessica Alba overtreft binnen de make-up branche.

Toch is dit niet het enige bedrijf waar Gomez achter zit. In 2022 richtte Gomez “Wondermind” op. Dit is een online platform voor mensen die geestelijke gezondheidszorg nodig hebben. Ze heeft zich ten doel gesteld om met de gemaakte bedrijfsomzet kwetsbare mensen helpen. Zelf is de zangeres ook kwetsbaar: in 2014 kreeg zij namelijk een diagnose waaruit voort kwam dat Gomez de auto-immuunziekte lupus heeft. Laatst deelde Gomez mee dat door de lupus en andere medische problemen, zij haar eigen kinderen niet kan dragen. De voorgeschreven medicatie die Gomez kreeg veroorzaakte gewichtstoename. Dit gaf als resultaat dat zij last kreeg van fatshaming en online pesten.

Echter houdt Gomez het niet alleen bij zakenvrouw en zangeres zijn. De nu opgegroeide ster begon ooit als Disney-actrice waar zij de hoofdrol speelde van Alex in Wizardy of Waverly Place. Momenteel speelt zij de hoofdrol in Only Murders In The Building wat haar per seizoen bijna $ 6 miljoen oplevert.

Eén van de meest gevolgde personen op Instagram

Ook heeft Gomez een groot bereik op social media. Zij staat namelijk op derde plek in het rijtje van meest gevolgde persoon op Instagram, achter Lionel Messi met 504 miljoen volgers en Cristiano Ronaldo met 638 miljoen volgers. Zelf heeft Gomez 424 miljoen volgers.

Door haar grote bereik, komen er ook veel branddeals binnen. Zo plaatste zij in 2016 een post voor Louis Vuitton voor $ 10 miljoen en ging zij in 2017 met Puma in zee voor een branddeal van twee jaar, wat ter waarde van $ 30 miljoen was.