Tijdens de races van de Formule 1 worden we doodgegooid met reclame van het hoogwaardige horlogemerk Rolex, maar niet voor lang meer. Rolex is namelijk niet langer de sponsor van de populaire racesport, wat te danken is aan de overname van concurrent TAG Heuer. Zo is het nieuwe seizoen van de Formule 1 nog niet eens begonnen, en het Zwitserse TAG Heuer staat reeds op de eerste plaats op het podium. Naar verluidt is de horlogefabrikant de komende tien jaar verbonden aan de Formule 1, waardoor het grote Rolex achteloos aan de kant wordt gezet.
TAG Heuer stoot Rolex van de troon als hoofdsponsor van de Formule 1
Hoewel het wereldberoemde Rolex jarenlang verbonden was aan de Formule 1, werd er een aantal maanden geleden duidelijk gemaakt dat deze officiële tijdwaarnemer op het punt van vervangen stond. Het concurrerende horlogemerk TAG Heuer deed decennialang pogingen om Rolex van de troon te stoten binnen de racerij, maar dat leek een onmogelijke opgave. Toch is het TAG Heuer gelukt om Rolex aan de kant te zetten en een contract van 10 jaar tijd te realiseren. Waar we voorheen werden doodgegooid met de reclame van Rolex tijdens de Grand Prix, zullen F1-fans de komende jaren niet meer om het Zwitserse TAG Heuer heen kunnen. “Ik ben verheugd om TAG Heuer te verwelkomen als officiële tijdwaarnemer van de Formule 1”, zo liet de president van de populaire racesport weten. Vermoedelijk heeft het horlogemerk dus een imponerend geldbedrag af moeten tikken om zichzelf als hoofdsponsor van de F1 te kunnen bestempelen.
Zwitsers horlogemerk kent een rijke geschiedenis binnen de autosport
Het zal u wellicht verbazen, maar het merk TAG Heuer is reeds in het bezit van een rijke geschiedenis binnen de autosport. Jarenlang was de horlogeproducent namelijk de sponsor van het raceteam van Ferrari. Later ging TAG Heuer nog een samenwerking aan met McLaren en in 2016 was het merk de officiële tijdwaarnemer en partner van het Oracle Red Bull Racing-team, zo meldt nieuwsplatform Robb Report. Goed, binnen de autosport is TAG Heuer in ieder geval geen nieuweling, wat in de overweging om het merk hoofdsponsor te maken van de Formule 1 vermoedelijk wel heeft meegespeeld.
Franse miljardair brengt TAG Heuer in verband met topsport
De Franse miljardair Bernard Arnault ziet de verwisseling tussen Rolex en TAG Heuer als F1-hoofdsponsor als een positieve ontwikkeling. De beste man is immers de eigenaar van het bedrijf LVMH, waar TAG Heuer onderdeel van is. Arnault doet lijkt zijn uiterste best te doen om het horlogemerk in verband te brengen met topsport. Tijdens de Olympische Spelen in 2024 was TAG Heuer namelijk ook al hoofdsponsor. Het 10-jarige contract met de Formule 1 zal er vermoedelijk voor zorgen dat Bernard Arnault zijn indrukwekkende vermogen, dat momenteel geschat wordt op € 193 miljard, de komende jaren stevig zal zien toenemen.