Er was zelfs een zonnetje voorspeld tijdens de Hilton Haringparty. De tuin stroomde dan ook snel vol met meer dan 800 gasten van Hilton Amsterdam en Versvishandel Jan van As. De nieuwe haring kwam dit keer tussen dansende parels uit een reusachtige oester. Een nieuwe groeiwijze? Ze smaakten in elk geval voortreffelijk. Gastheren Roberto Payer, cluster general manager Hilton Amsterdam en Waldorf Astoria Amsterdam, en Eric van As, commercieel manager Versvishandel Jan van As, konden dat als eersten beamen. “De nieuwe haring is nu al fantastisch op smaak”, aldus Van As. 13445281_1343582765656175_4431135736987662705_n

Daarna konden de gasten aanvallen op de 2.000 beschikbare nieuwe haringen. Er werd zo gretig gegeten van de super kwaliteit Hollandse Nieuwe, met dik meer dan 20% vetpercentage, dat er nog eens 500 extra werden aangevoerd. Traditiegetrouw waren er voor de aanvullende trek stevige stamppotten en à la minute bereide BBQ gerechten en sushi. Ook konden de gasten dankzij verschillende sponsors kiezen uit een keur aan desserts en drankjes.

Een regenbuitje tussendoor liet de gasten koud. Tot laat in de avond bleef het druk en gezellig op de 24e editie van de Hilton Haringparty, destijds door de toen nieuw benoemde directeur Roberto Payer in het leven geroepen. Hij beloofde ook de jubileumeditie volgend jaar van de partij te zijn.

 

Fotografie: Lotte de Graaf

Lees ook: Pure Luxe Party Report: Talkies Terras Award 2016 voor The Dylan Hotel Amsterdam (foto’s)