De Corona-pandemie zorgt er inmiddels al enkele maanden voor dat bedrijven op creatieve wijze een vorm van inkomsten moeten genereren. Horeca-ondernemingen moeten het met minder publiek doen, evenementen mogen nagenoeg niet plaatsvinden en reguliere winkels doen er alles aan om toch een beetje mensen te trekken. Het vergt creatieve oplossingen van merken en Gucci laat zien hoe dat ’t beste te realiseren is.
Gucci en Snapchat slaan de handen ineen om winkelen vanaf de bank nóg eenvoudiger te maken
Het modehuis heeft namelijk een handigheidje de wereld in geholpen, waardoor men toch voor Gucci schoenen kan shoppen, zonder daarvoor de deur uit te moeten. In samenwerking met Snapchat is er namelijk een filter ontwikkeld waardoor men overal in huis schoenen kan ‘uitproberen’. Het filter zorgt er simpelweg voor dat er schoenen aan je voeten verschijnen. Niet letterlijk natuurlijk.
Er is gekozen om vier verschillende sneaker-modellen in het filter te verwerken. Zo kun je er voor kiezen om Gucci Ace, Gucci Rhyton, Gucci Tennis 1977 en Gucci Screener schoenen uit te proberen. Mocht je na gebruik van het filter helemaal overtuigd zijn van de schoenen, dan is het mogelijk om met één druk op de knop meteen tot koop over te gaan. Je kunt zeggen wat je wil, maar Gucci heeft dit weer uiterst slim aangepakt. Eén klein addertje onder het gras: het Snapchat-filter is enkel beschikbaar in de VS, Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië, de Verenigde Arabische Emiraten, Saoedi-Arabië, Australië en Japan.
Bron: Gucci