Men zou zich kunnen voorstellen dat een commercial geschoten in de ruimte, de titel van de duurste commercial ooit zou winnen. Hoewel Estee Lauder wel $128.000 betaalde voor de shoot van het gewilde Advanced Night Repair serum aan boord van het International Space Station komt het niet in de buurt van het winnen van de titel! Een aantal jaar geleden deed Lexus een al-scripted commercial die verwacht werd de titel te gaan bestormen. Dit was namelijk werelds eerste al-scripted commercial. Ze slaagde er echter niet in de titel over te nemen van de Chanel No.5.

Duurste commercial ooit

Deze commercial gaat terug tot 2004, toen maar liefst 33 miljoen dollar werd uitgegeven door Chanel. Ze deden dit voor 180 seconden van de commercial om de iconische geur, Chanel No 5 te adverteren. De commercial was niets minder dan een sprookjesachtige film, alleen veel korter. De commercial kreeg de naam ‘The Film’ en de verhaallijn draaide om deze een prachtige superster die aan de paparazzi wilde ontsnappen om in een taxi te eindigen met de ene man die niet weet wie ze is. In onze oren klinkt dit als een ware fantasy-roman.

duurste commercial ooit

Het wordt nog beter als Rodrigo Santoro in beeld komt. Die werd gezien op het dak van zijn appartement met een gigantisch Chanel-bordje. Op dit bordje stond zijn liefde voor vrouwen beschreven. Uiteindelijk hervat de superster op de rode loper, kijkt terug naar het dak, glimlacht denkend aan de prachtige tijden voordat ze zich afwendt om een gigantische diamanten hanger met de woorden “No 5” te onthullen.

duurste commercial ooitDit klinkt toch als een heuse film? Sterker nog je zou van dit verhaal een film kunnen maken. Natuurlijk zit er een top productie achter deze commercial. De commercial werd geregisseerd door Baz Luhrmann, en maakte indruk op de wereld door zijn prachtige filmtechnieken. De commercial stelde ook nieuwe normen en manieren om een parfum te presenteren. Het brak de norm van cliché parfum-advertenties en maakte van het geheel iets groters dan een reclamespotje. De advertentie verkocht geen geur, het verkocht luxe en glamour in een onverslaanbare Chanel-weg en het draagt nog steeds de $33 miljoen titel

 

Hiermee blijft deze commercial de duurste aller tijden, wij van de redactie verheugen ons nu op een nieuwe poging die dit record doet verslaan.