Nikkie Plessen is een succesvol zakenvrouw met een eigen mode-imperium, maar tegelijkertijd ook een van Nederlands meest vooraanstaande ‘influencers’, zoals dat dan heet. Met ruim een half miljoen volgers op Instagram heeft Nikkie een enorm online bereik. Allerlei merken en bedrijven willen daar maar al te graag van meesnoepen.

Gesponsorde posts

Nikkie Plessen niet beroerd om af en toe een partnerdeal aan te gaan op social media, maar dat doet ze niet voor niets. Recent onthulde de modeonderneemster wat ze precies vangt per post.

Daarmee wist ze een volgersnaantal voor haar te winnen van wel 509 duizend sterk. Daarnaast is Nikkie behoorlijk openhartig over haar partnerdeals én de bedragen die daarmee gemoeid zijn.

Nikkie Plessen

Naast haar kledingmerk NIKKIE, verscheidene tv-optredens en Instagram is Nikkie Plessen ook één van de 5 juryleden in Dragons’ Den. Tijdens een pitch van twee jonge knapen die hun eigen koffiecups verkopen, zag Plessen veel potentie en was klaar om met geld te smijten. Ze biedt € 150.000 voor 30 procent van hun bedrijf. “Maar dan krijg je er wel mijn online bereik bij.” Daarna onthult Nikkie al snel dat ze normaal gesproken € 30.000 voor één gesponsorde Instagram post vraagt. Dat is lekker makkelijk geld verdienen, maar zo’n grote following opbouwen lukt ook niet iedereen.

Uiteindelijk kiezen de twee jongens toch voor zakenman Pieter Schoen, die € 300.000 euro voor 30 procent van het bedrijf bood. Enorm zonde, vond Nikkie. “Dan kopen we wel een post bij jou”, zeiden de twee jongens. Door de crisis wordt de mode-industrie uiteraard hard getroffen, dus ook Nikkie Plessen zelf. Haar filialen zijn al langere tijd niet geopend, maar zoals je hier kan lezen, heeft ze weinig te klagen in het financiële compartiment.

Toch is zo’n bedrag slecht een klein stukje van de taart die de grootverdieners op dit sociale platform ontvangen. Zo krijgt Kylie Jenner meer dan 1 miljoen per post en Cristiano Ronaldo heeft ook niets te klagen met €884.000 per post (cijfers uit 2019).