Ongeacht hoe welvarend je bent: een Rolex kopen moet een belevenis zijn. De pandemie heeft niet alleen de gezichten en het functioneren van bedrijven veranderd, maar ook de manier waarop consumenten winkelen. De consument koopt inderdaad het liefst alles en nog wat online, maar bij zo’n aankoop voelt het nogal onpersoonlijk en het leuke is er gauw van af. Rolex in Schotland zag dit in en hebben daarom iets nieuws in het leven geroepen.

Rolex aan de deur bezorgd door een chauffeur in een limousine

De afgelopen pak ‘m beet achttien maanden waren een uitdaging voor bedrijven in alle soorten en maten, van de lokale snackbar tot luxe warenhuizen. Beperkingen, economische onzekerheid en verminderd consumentenvertrouwen hebben met name retailers gedwongen hun bedrijfsmodellen drastisch te herzien.

Rolex opende reeds een nieuwe boetiek in Glasgow, Schotland, en besloot iets nieuws te proberen. Vergelijkbaar met Thuisbezorgd, maar dan voor luxe uurwerken in plaats eten. We hebben het over een eeuwig stijlvol en gerespecteerd merk als Rolex, daarom zou je hetzelfde verwachten van de bezorgservice. Ze leven op naar de verwachtingen en schakelen limousine chauffeurs in om de beroemde horloges af te leveren. Het personeel werd tot in het noorden tot aan Ullapool en delen van Engeland door een chauffeur gedreven om ervoor te zorgen dat klanten dezelfde luxe één-op-één-service krijgen die ze normaal gesproken in de winkel zouden ervaren.

Rolex

Manager Marcus Robertson, van The Glasgow Herald, zegt dat de verkoop van merken tijdens de pandemie is gestegen: “Ze houden van dingen die lang meegaan. De pandemie heeft al onze verwachtingen overtroffen. Rolex verkoopt niet online, we zijn altijd face-to-face en we hebben ons moeten aanpassen. Dus begonnen we videogesprekken te voeren en werden onze medewerkers door een chauffeur aangedreven om leveringen te doen. Dat hebben we nog nooit gedaan. Hij vervolgde: “Als we een toewijzing van horloges krijgen, proberen we de perfecte klant te vinden. We verkopen niet, we overleggen.”

Het is een nieuwe manier om gewaardeerde en dure luxe horloges te verkopen, vooral tijdens een pandemie. Het is niet elke dag dat de deur opengaat voor een buiten geparkeerde limousine en een Rolex-dealer.