Ray-Ban en Ferrari hebben een nieuwe, tweede samenwerking opgezet ter ere van het 75-jarig bestaan van het Formule 1-team. Het resultaat van deze collaboratie is de spectaculaire Ray-Ban Wayfarer. Ter promotie werden Ferrari-coureurs Charles Leclerc en Carlos Sainz gestrikt. De brillen arriveerden vorig weekend tijdens de Grand Prix in Monza, waar Ferrari haar jubileum al vierde met veel gele accenten op de F1-wagens.

Ferrari Ray-Ban Wayfarer

Het nieuwe ontwerp is gemaakt voor de gepassioneerde F1-liefhebber. Het montuur is geïnspireerd op het vlotte ontwerp en de materialen die op het circuit te vinden zijn. Ferrari’s 75e jubileum editie is gemaakt van donkere carbon (koolstofvezel) met gele ‘Modena’-details, waar Ferrari aan te herkennen is. Verder valt het Ferrari-schildje op, dat in het glas en op het pootje is gedrukt, waarmee wordt bewezen dat de bril uitermate geschikt is voor de racefan.

Giallo Modena Ray-Ban Wayfarer

Het is niet de eerste keer dat de twee Italiaanse grootmachten samenwerken. Eerder dit jaar bracht Ray-Ban al de Outdoorsman Scuderia Ferrari uit. Dat ontwerp was, naast het nieuwe ontwerp, ook toegewijd aan de race-fans. Dit was goed te herkennen aan de details op het zwart metalen frame.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Ray-Ban (@rayban)

Prijskaartje

Deze legendarische look is het onomstotelijke bewijs dat de bedrijven absoluut het beste in elkaar naar boven halen. Deze speciale editie is tegelijkertijd wel enorm exclusief zijn, want de 250 gemaakte modellen waren in no-time uitverkocht, ook al is ‘ie bijna drie keer zo duur als de standaard Wayfarer: € 435.