Afgelopen weekend vond de Formule 1 Grand Prix van Monaco plaats. Het vooraanstaande dwergstaatje werd omgebouwd tot een racewalhalla en klaargestoomd voor de coureurs, de fans, de rijken en andere beroemdheden die het circuit bezochten. Aan welvaart in ieder geval geen gebrek. Men zal alsnog raar opgekeken hebben toen een Ferrari F40 aan boord van een jacht werd getakeld.

Ferrari F40 aan boord van een jacht

Tuurlijk, sommige jachten hebben meer dan een tendergarage en kunnen ook auto’s mee nemen, maar een felrode Ferrari moet toch wel het toppunt van decadentie zijn. Hoewel er slechts 1.311 eenheden van de F40 door Ferrari zijn gebouwd, zijn ze een alledaags verschijnsel in Monte Carlo.

De productie van de gelimiteerde sportwagen vond plaats tussen 1987 en 1992, wat inhoudt dat er alleen nog maar occasions zin. En die zijn ongelijk duur en lastig verkrijgbaar. De minimale prijs van het model ligt tegenwoordig op minstens € 1,5 miljoen.

Maar dat verandert waneer er eentje op het achterdek van een jacht komt te staan. Toch was dit onlangs wel het geval. In de afgelopen tijd wordt duidelijk dat vermogende mensen graag hun speciale voertuigen op nog specialere plekken wil plaatsen. Eerder dit jaar liet een Australische zakenman zijn McLaren Senna GTR in zijn penthouse takelen.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Car&Vintage (@carvintage)

Iemand in Monaco gaf dus de voorkeur een jacht. Het 55 meter lange luxeschip M/Y Quinta Essentia. Ditmaal is het echter niet de actie van een individu, maar een publieksstunt van Altr, een crypto-webshop van allerlei luxe artikelen. Zelfs omschreven ze het als “een toegangspoort tot de wereld van luxe verzamelobjecten”.

Om de actie op touw te kunnen zetten bundelde dit bedrijf krachten met de Italiaanse autodealer Car & Car. Op de website van Altr staat “Coming Soon’, vermoedelijk een aankondiging van de desbetreffende F40. Het is een gedurfde stunt om een ​​Ferrari op het helikopterplatform van een jacht te plaatsen, maar het is er een die waarschijnlijk zijn vruchten zal afwerpen, aangezien het ondertussen aardig wordt opgepikt in de media.

“Nutteloos? Stijlvol? Buitensporig? Gek? Photoshoppen? Het hebben van een F40 op het bovendek kan liefde of haat opwekken. Maar wat maakt het uit, dit is de Grand Prix van Monaca”, schrijft de verantwoordelijke op social media.