Het Nederlandse drankmerk LOUERS vodka valt kennelijk zo goed in de smaak, dat het alcoholische goedje van het drankbedrijf tijdens de Vodka Masters 2023 blind-tasting is uitgeroepen tot de ‘beste ultra-premium wodka ter wereld’. Een kroon op al het harde werken van de eigenaar, die het bedrijf startte in zijn studententijd. “Het uitzonderlijke design, de details en de ingebouwde LED van LOUERS vodka zorgt ervoor dat alle ogen op ons product worden gericht.”

Uitslag van de jaarlijkse Vodka Masters-competetie

Het drankmerk heeft zijn zetel in Eindhoven en nam dit jaar deel aan de Vodka Masters 2023 blind-tasting, een evenement dat jaarlijks georganiseerd door het internationale spirits-platform The Spirits Business. Een deskundig jurypanel werd voor deze competitie opgeroepen om een aantal drankcategorieën te beoordelen tijdens de Global Spirits Masters, waar Vodka Masters ook onder valt. In elke categorie zijn zilveren, gouden en master medailles uitgereikt.

De onafhankelijke juryleden keuren de dranken onder strikte voorwaarden om “volledige onpartijdigheid” en een “eerlijke score voor elke deelnemer te garanderen”.

“Vorig jaar hebben The Vodka Masters bewezen dat vodka allesbehalve een smaakloze drank is die is ontworpen om te mixen, maar in plaats daarvan sterartiest in zijn eigen hoofdact”, aldus de organisatie.”Er zijn over de hele wereld zeer bekwame wodkaproducenten te vinden, die hun producten presenteren het beste van deze veelzijdige, legendarische geest door middel van een reeks unieke en hoogwaardige uitdrukkingen.”

De deelnemers kunnen scoren op punten als aroma, smaak en algehele balans. De competentie vond op 23 augustus plaats en tot de verbazing van de oprichter Willem Louwers, kwam de Oost-Europese brandewijn van het Eindhovense LOUERS vodka het beste uit de bus.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door LOUERS® vodka (@louersvodka)

De hoogste erkenning ontvangen binnen een relatief korte periode is uiteraard iets om trots op te zijn. LOUERS vodka kwam namelijk in 2021 op de markt, toen Louwers nog bezig was met zijn opleiding Technische Bedrijfskunde aan de Fontys Hogeschool in Eindhoven. “Na talloze ontwerpen en samples te hebben doorgenomen, dag in dag uit, kwam het product in 2021 tot zijn definitieve vorm.”

Eigenzinnige smaaksensatie van LOUERS vodka

Alle ingrediënten komen van Nederlandse bodem en worden samengesteld door Nederlandse ambachtslieden. De vodka is een mix van Hollands hypergefiltreerd bronwater en alcohol, gefermenteerd uit geselecteerde Nederlandse tarwe. Het gebruik van Nederlandse ingrediënten maakt deze vodka zo bijzonder.

“LOUERS vodka heeft een bijzonder zachte smaak, geur en afdronk”, vertelt Lauwers aan Pure Luxe. “Dat komt voornamelijk door de hyperfiltratie van het Nederlandse bronwater, het 6-voudige destillatieproces en het filtratiesysteem met 12 lagen actief koolstof. LOUERS vodka is hierdoor perfect om het ‘on the rocks’ of in een cocktail te verwerken.”

Spikes en ingebouwde ledverlichting

Bij drank draait het tegenwoordig niet enkel en alleen om het brouwsel zelf, maar ook de presentatie telt onverminderd mee. De flessen van LOUERS vodka weten in ieder geval de aandacht te trekken, met krachtige spikes, silveren chromen coating en ingebouwde ledverlichting.  Volgens het merk leverde het excentrieke design kritiek op, maar ondanks dat stonden “retailers, slijterijen en clubs” massaal in de rij om de flessen in te kopen. Het heeft ertoe geleid dat LOUERS vodka een indrukwekkend distributienetwerk heeft opgebouwd, verspreid over 38 landen en beschikken over zo’n 300 retailpunten.

Iedere gepatenteerde fles van LOUERS – de Christian Louboutin onder de vodka – wordt handmatig geassembleerd en gebotteld: een unicum in de wodka-industrie. “We zijn de eerste ter wereld die zijn flessen op deze manier produceert.” Dat in combinatie met gelimiteerde oplage zorgt ervoor dat ze consistentie in kwaliteit altijd kunnen blijven garanderen.

Nu Nederland veroverd is, zitten er plannen in de pijpleiding om internationaal te groeien. “De voetafdruk van LOUERS vodka verder uitbreiden in de hotspots van Europa en een stap maken richting de markt in Amerika en Azië”, dat is waar Louwers naartoe wil. “De visie van LOUERS vodka is om binnen vijf jaar wereldwijd verkrijgbaar te zijn in het hoogste segment van de horeca- en retailmarkt gelegen in de internationale hotspots.”

Bestel hier uw fles wodka om erachter te komen of u het eens bent met het besluit van de jury van Vodka Masters 2023.