In de zomer van 2012 kwam Giel de Winter met het idee om een kanaal te starten om al zijn doldwaze op ideeën kwijt te kunnen. Middels een vacature en castingvideo’s kwam hij uit bij Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens, en met z’n drieën stonden zij aan de wieg van het succes van StukTV. Dit Youtube-kanaal heeft op het moment van schrijven 2.520.000 miljoen abonnees en staan hiermee op nummer twee van de grootse YouTube-kanalen van Nederlandse bodem, pal achter Enzo Knol. Giel de Winter heeft het ondertussen geschopt tot creatief directeur bij Talpa en arriveert daar met gepast vervoer.

Het succes van StukTV

Op 22 september 2012 zette StukTV hun video rondom Project X Haren op YouTube en dit betekende het startschot van het succes. In de beginjaren stond het kanaal voornamelijk in het teken van de woensdagopdrachten, maar in 2014 begonnen ze ook met de zaterdagseries. Op zondag uploadden ze geregeld extra afleveringen, meestal gesponsorde content of extra afleveringen, maar vandaag de dag zal de goegemeente ze voornamelijk kennen van Roadtrippers en Jachtseizoen.

Jachtseizoen is zelfs zo groot geworden dat het aankomende zaterdag op SBS6 te zien is, met deelnemers als Wesley Sneijder, Britt Dekker, Katja Schuurman en Herman den Blijker. Maar voor nu even genoeg over StukTV. De 31-jarige De Winter heeft dankzij het kanaal een aardige financiële slag geslagen en zijn nevenactiviteiten leggen ‘m ook geen windeieren. Hoeveel exact is vrijwel onbekend, maar dat hij er twee zeer gave auto’s mee kan kopen, moge duidelijk zijn. Daar komen ze dan.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

De Winter heeft onder meer met zijn tekengeld van Talpa een nieuwe Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo op de kop getikt. De snelheidsduivel bereikt een topsnelheid van 315 kilometer per uur, heeft 515 kW en 700 pk aan gecombineerd vermogen onder de kap en accelereert van 0 naar 100 km/h in een waanzinnig snelle 3,1 seconde. In de serie “de auto van” op het kanaal van van JayJay Boske Day1, vertelde De Winter dat hij dankzij DJ de la Fuente verliefd werd op de Porsche Panamera en vond de vraagprijs van € 118.000 klaarblijkelijk te overzien.

Aangezien hij er 100.000 kilometer per jaar op de teller bij kan schrijven, is een goede auto geen overbodige luxe. Overigens heeft hij deze Talpa-Porsche al verkocht. En wel om deze reden: “Ik vind het ook heel fijn om mijn geld te investeren in eventueel een pand of whatever. Gewoon nadenken. Wat moet je met twee auto’s? Ik heb twee auto’s. Eén is ook voldoende, denk ik dan,” zei Giel in de podcast 30 Minuten Rauw.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Giel de Winter | StukTV (@giel)

Audi Q8 50 TDI

En of deze meer dan voldoende is. De Udenaar kocht de Audi Q8 in de degelijke kleur Daytona Grijs en hij liet ‘m al snel transformeren naar een volledig mat zwarte uitvoering. De toch wel intimiderende wagen is zijn daily driver waar die de meeste kilometers zal maken. TopGear zag in de RDW-gegevens dat de Q8 een nieuwprijs van € 248.990 bevatte. Enkele maanden na zijn aankoop bracht hij ‘m terug naar VD Akker in Best om er een ABT Aero Package op te laten knallen. Eind 2020 werd de Q8 in een nieuwe kleur gespoten en is er @giel op de remblokken gegraveerd.

Een aantal optische veranderingen dus, maar onder de kap is ‘ie hetzelfde gebleven. De 3,0-liter V6 genereert 286 pk en zorgt voor een 0 naar 100 km/h-tijd van 6,3 seconden en heeft een topsnelheid in petto van 245 km/u. Al met al twee prima keuzes voor zowel lange als korte afstanden.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Giel de Winter | StukTV (@giel)

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Giel de Winter | StukTV (@giel)

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Een bericht gedeeld door Giel de Winter | StukTV (@giel)