Grote designer merken zoals Burberry, Balenciaga en Louis Vuitton proberen zich te verbreden bij het publiek op verschillende manieren. Ze kijken niet meer alleen naar de kleding branche maar proberen zich ook te verbreden in verschillende landen en culturen. Zo is Louis Vuitton bezig met de harten van Rugby fans proberen te veroveren. En nu heeft Burberry een prachtige reflecterende pop-up store bij het Aziatische publiek in Zuid-Korea.

Reflecterend Burberry pop-up store

Een van de bijzondere kenmerken aan de pop-up store is dat het niet op het vaste land van Zuid-Korea te vinden is, maar op een klein eilandje genaamd Jeju Island. Dit eiland bevat nog geen oppervlakte van 2000 vierkante kilometer. En er wonen rond de 700.000 mensen.

Burberry pop-up store

Het uiterlijk van het gebouw is gebaseerd op de topografie van de Sanbangsan-berg. In het thema van Burberry’s ‘outerwear-collectiethema’, blijft de pop-up gericht op het vervagen van de lijnen tussen “natuur en technologie, binnen en buiten, het echte en het ingebeelde.”

Niet alleen shoppen

Degenen die een bezoekje brengen aan de pop-up store kunnen ook genieten van een pauze in Thomas’s Café. Hier serveren ze luxe gerechten waar een stevig prijskaartje aan vastzit. Burberry probeert met deze pop-up store de aandacht te kweken van Zuid-Koreaanse gasten om kennis te maken met het Britse merk Burberry.

Burberry pop-up store

Wij denken dat het dan geen al te slimme keus was om het op een eiland te zetten, maar er zal ongetwijfeld een master marketing plan achter zitten. Zo niet is het alsnog een prachtig gebouw om te bezoeken voor de omstanders die wonen op het eiland.

Toetje

KledingBurberryReflecterend\