Bang & Olufsen lanceert de Golden Collection – een luxueuze nieuwe kleur toegepast op de meest populaire en tijdloze producten van het Deense audiomerk. De Golden Collection viert de herinneringen die we creëren met familie en vrienden terwijl we allemaal meer tijd thuis doorbrengen dit jaar. En laat dit nou net een tijd zin waarin we tevens op zoek gaan naar cadeaus voor elkaar – de timing van Bang & Olufsen is dus perfect.
Bang & Olufsen introduceert een luxueuze nieuwe stijl voor iconische producten
Van een modern design icoon zoals de Beoplay A9 luidspreker tot het paradepaardje van het Deense audiomerk, de actieve luidspreker Beolab 90, de producten in de collectie zijn herontworpen in kleuren en materialen die we associëren met warmte en blijvende waarde: goud-getint aluminium, stoffen in aardetinten, echt lamsleder, volle eik en Carrara marmer.
“We vinden het fantastisch dat onze klanten emotionele banden opbouwen met Bang & Olufsen producten, net zoals men dat doet met een geliefd meubel. Die connecties worden blijvende herinneringen. De Golden Collection viert dus niet alleen onze toewijding aan vakmanschap en duurzaamheid in design, het viert ook onze 95-jarige geschiedenis van samen met onze klanten herinneringen creëren”, zegt Bang & Olufsen’s VP Design Gavin Ivester.
De Golden Collection omvat maar liefst negen producten
Beosound Balance (€2.500) uitgerust met goud-getinte aluminium details, wit gebreid textiel en een elegante basis in Carrara marmer. De organische structuur van de marmeren basis zorgt ervoor dat geen twee luidsprekers identiek zijn en voegt zo een extra laagje exclusiviteit toe aan een speaker die op zich al adembenemend is.
Beosound 2 (€2.000), gekend voor zijn unieke conische vorm en krachtige 360-graden spreiding van geluid, bestaat uit een dubbel geanodiseerde goud-getinte aluminium body, geproduceerd in Bang & Olufsen’s aluminium fabriek in Struer, Denemarken.
Klanten kunnen de Golden Collection ook mee op stap nemen dankzij de prijswinnende Beosound A1 2nd Generation (€250), uitgerust met een parel-gestraald goud-getinte aluminium grid, een echt lederen bandje en een aluminium plaatje met het Bang & Olufsen logo.
Beoplay A9 (€2.750), een draadloze luidspreker die door ontwerpers wordt beschouwd als een meubel op zich, is uitgerust met een goud-getinte aluminium ring, lichte eiken pootjes en een zandkleurige stoffen cover van de Deense stoffenproducent Kvadrat.
Beovision Harmony (vanaf €19.500), Bang & Olufsen’s premium TV ervaring gekend voor zijn magische openvouwende beweging, werd ontworpen met een nieuw goud-getint aluminium geluidcentrum, een bijbehorende voet en een handgemaakte speaker cover gemaakt van aluminium en licht eik fineer. Beovision Harmony wordt geleverd met een bijbehorende Beoremote One remote control, gemaakt uit een enkel stuk goud-getint aluminium.
Bang & Olufsen’s state-of-the-art actieve luidsprekers, Beolab 50 (vanaf €30.000) en Beolab 90 (vanaf 75000 EUR), worden gekenmerkt door goud-getinte aluminium details, een warme zandkleurige stof en handgemaakte lichte eiken accenten.
Voor een persoonlijke luisterervaring kunnen klanten genieten van de Beoplay H95 (€800), de beste hoofdtelefoon die het merk te bieden heeft of de Beoplay E8 3rd generation (€350), hun bestverkopende true wireless oortelefoons in de luxueuze nieuwe kleur. Beoplay H95 is uitgedost met zandkleurige lamslederen oorschelpen en een gouden aluminium user interface. Beoplay E8 wordt verkocht in een zandkleurige lederen draadloze oplaaddoos en is afgewerkt met elegante goud-getinte details.
Prijs en beschikbaarheid
De Golden Collection zal beschikbaar zijn op www.bang-olufsen.com, in Bang & Olufsen en geselecteerde andere retailers vanaf November 17, 2020 – Bang & Olufsen’s officiële 95th birthday. Benieuwd naar meer, volg het gesprek via @bangolufsen op Instagram, Facebook, Twitter en YouTube met de hashtag #GoldenCollection.
Bron: Bang & Olufsen