Rolex en films, het is al jarenlang een zeer gelukkig huwelijk. Het horlogemerk schittert in zeer veel films om de pols van gerespecteerde acteurs. Vaak door de acteurs gekozen als favoriete pols-partner. Toch ook even zo vaak gekozen door de filmmakers om een statement uit te dragen of een versterkende rol te spelen. Rolex is daarom met afstand een van de meest gedragen horlogemerken in de filmindustrie.
Samen met vier Oscar-winnende filmmakers de kracht van storytelling vieren
In veel films zie je een Rolex schitteren om de pols van veel acteurs. Het is een aspect dat Rolex al vaker heeft gedeeld met de wereld, maar ook iets dat benadrukt hoe sterk de storytelling van het merk is. Er wordt een verhaal verteld door het horlogemerk terwijl het om de pols zit van een acteur. Het is niet langer enkel het filmverhaal dat je meeneemt, maar ook de reis die het wereldberoemde horlogemerk aflegt in dit verhaal.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=JJ23w-gmMow
Naast het feit dat Rolex dit jaar de sponsor was voor de Oscars, heeft het merk ook een belangrijke rol gespeeld bij de start van het Academy Museum of Motion Pictures. In beide gevallen is er een niet te missen connectie tussen de horloges en de tientallen films – met daarin een plekje op ’t witte doek voor de horloges. Dit jaar werd tijdens de ceremonie een video onthuld waarin het horlogemerk werd vertegenwoordigd door vier Oscar-winnende filmmakers.
Legendarische beelden, samen met bekende scenes waren de basis voor Rolex’ storytelling. In de vorm van Martin Scorsese, James Cameron, Alejandro G. Iñárritu en Kathryn Bigelow werd het merk in een stijlvolle setting gezet.