Fromanteel, de Amsterdamse maker van luxe Zwitserse horloges, heeft zijn volgende ronde van aandelenfinanciering gelanceerd waardoor investeerders, “groot en klein”, een aandeel in het bedrijf kunnen kopen. “Investeer in onze spannende toekomst en word mede-eigenaar van het merk.”

Horlogemerk Fromanteel

Fromanteel werd in 2009 opgericht door Martijn van Hassel en Alfredo Silva. Zij begonnen het horlogemerk vanuit een gedeelde passie voor horloges maken en inmiddels kan je in allerlei vitrines hun horloges zien liggen, bijvoorbeeld bij De Bijenkorf.

Ze zijn klaar om uit te breiden en hebben daardoor een ambitieuze campagne opgezet met het investeringsplatform Nxchange. Ondertussen hebben ze al grip gekregen op 400 investeerders. Het laatste kwartaal van dit jaar stellen ze investeringen in het merk open voor het grote publiek, zodat iedereen een aandeel in het bedrijf kan verweven.

“We hebben tot nu toe fantastische reacties gehad en nu zijn we op zoek om Fromanteel naar nieuwe hoogten te schalen”, vertelt Alfredo Silva. “Onze klanten en fans willen graag behoren tot ‘mede-eigenaar van een luxemerk’. We zijn verheugd om de kracht van onze gemeenschap voort te bouwen op de rijke geschiedenis van Fromanteel.”

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Fromanteel Watches (@fromanteel)

Limited Edition Investors Watch

Zodat het toegankelijk is voor iedere horlogeliefhebber, is de campagne opgedeeld in niveaus. Beginnende beleggers kunnen vanaf een betaalbare prijs starten met investeren, maar ervaren investeerders kunnen ingaan op verschillende investeringspakketten – inclusief een gratis Special Edition Investors Watch.

De mede-oprichters hebben duidelijke plannen opgesteld waar ze met het merk heen willen. Dit is inclusief de groei van de exclusieve Fromanteel Club. In de komende vijf jaar willen ze groeien in de Direct-To-Consumer (DTC)-kanalen, waardoor ze hun kanaal internationaal gaan uitbreiden en “speciale projecten” voor zakelijke klanten lanceren. Ook zitten er plannen in de pijpleiding voor een fysieke merkwinkel.

“Fromanteel is echt een familie en we kijken ernaar uit om dit jaar meer investeerders aan boord te verwelkomen”

Het einddoel van de sharefunding-campagne is om tegen het einde van dit jaar € 1.000.000 te hebben opgehaald. Tot zover is al € 700.000 gereserveerd. Voor meer informatie kunt u terecht op de specifieke investeringspagina, zie hier.