Wie het luchtruim door wil komen in weelde, is bij Emirates aan het juiste adres. Maar voor wie hun luxueuze aanbod zelfs nog niet genoeg was, heeft de luchtmaatschappij $ 2 miljard geïnvesteerd om de algehele vluchtervaring te verbeteren.

Emirates wordt nóg luxer

Althans, voornamelijk voor hun eersteklas-passagiers, want het klootjesvolk zal weinig merken van de geldinjectie. Zij die business-class vliegen, in een beperkt aantal toestellen, krijgen onder meer een gloednieuw menu, waaronder onbeperkte Perzische kaviaar gecombineerd met Dom Perignon, en een vernieuwd cabine-interieur, want die oude was zo gedateerd.

Nieuwe menu’s

Passagiers kunnen zich verheugen op “verhoogde maaltijdkeuzes, een gloednieuw veganistisch menu, een ‘cinema in the sky’-ervaring, upgrades van het interieur van de cabine, duurzame keuzes en een genereuze benadering van de kleine details die reizen onvergetelijk maken”, staat in de verklaring van de luchtvaartmaatschappij.

De investering omvat een omvangrijk programma om meer dan 120 vliegtuigen uit te rusten met moderne interieurs, opnieuw gestoffeerde stoelen, nieuwe lambrisering, vloeren en serviceverbeteringen in alle cabines. Voornamelijk de menu’s staan hoog in het vaandel. Bekroonde chef-koks zijn ingezet om nieuwe menu’s samen te stellen, onder meer bestaande uit plantaardige maaltijden, maar ook onbeperkte porties Perzische kaviaar als onderdeel van de ‘dine on demand-service’, waar ook Dom Perignon-champagne bij inbegrepen zit.

‘Cinema in the sky is een speciaal bioscoop-snackmenu dat bestaat uit broodjes met kreeft, juicy sliders, edamame en gezouten popcorn. Wederom allemaal op aanvraag, Ze vertellen echter nog niet alles, want er komen nog meer producten en diensten beschikbaar.

Emirates gaat “tegen de stroom in”

“Terwijl anderen op de druk van de industrie reageren met kostenbesparingen, vliegt Emirates tegen de stroom in en investeert het om onze klanten steeds betere ervaringen te bieden”, schrijft Tim Clark, president van Emirates Airline, in een verklaring. “Tijdens de pandemie zijn we doorgegaan met het lanceren van nieuwe diensten en initiatieven om ervoor te zorgen dat onze klanten met zekerheid en gemak reizen, inclusief digitale initiatieven om de klantervaringen ter plaatse te verbeteren. Nu rollen we een reeks intensieve programma’s uit om de kenmerkende inflight-ervaringen van Emirates naar een hoger niveau te tillen.”