Een Mercedes kan al erg gauw fout worden gemaakt. Spuit ‘m in een duistere kleur en voorzie ‘m van geblindeerde ramen en de ‘Merrie’ is helemaal klaar voor allerlei nachtelijke escapades, in welke vorm dan ook. De nieuwste S-klasse is daarentegen behoorlijk chique, maar Mansory heeft dat met deze editie nogal ontkracht. Ze gaven zowel de S400d als de S500 een kuur in hun huisstijl.

Nieuwste Mercedes S-klasse versiert door Mansory

En natuurlijk is hier ook een doelgroep voor, stiekem vinden we het eigenlijk ook best een stoere bak. Afhankelijk van de wensen van de klant wordt de S-Klasse uitgerust met lichtmetalen velgen en is het interieur ook naar eigen wens in te vullen.

Mansory-S-klasse-5

De tuningkit omvat onder meer een aangepaste splitter, side skirts, een diffuser en spoiler. Uiteraard maakten ze hiervoor gebruik van carbon fiber, zoals we van Mansory gewend zijn. Niet alleen voor de toegevoegde esthetische waarde, maar ook om gewichtsverlies te realiseren zodat de W223 nog sneller wordt en nog vluchtiger accelereert. Wederom kom we weer uit bij een uiterst geschikte wagen voor een nachtapotheker.

Krachtbron van de S400d en S500

De S400d heeft normaal gesproken 395 pk en een Nm koppel van 837, daar voegt Mansory nog eens 65 pk en 137 Nm koppel aantoe. Ze weten meer uit de S500 te krijgen: een upgrade van 91 pk en 109 Nm koppel, wat neerkomt op 526 pk en 629 Nm koppel.

De S400d heeft een maximumsnelheid van 270 km/h en accelereert van 0-100 km/h in 4,8 seconden. De S500 heeft hetzelfde maximum qua snelheid maar accelereert wel 4 seconden sneller naar de 100 km/h. 

Het interieur kan Mansory ook voor je onder handen nemen, maar bij dit exemplaar zijn ze daar blijkbaar nog niet aan toegekomen. Zelf zeggen ze: “zoals gebruikelijk bij elk maatwerkprogramma van MANSORY krijgt ook het interieur bijzondere aandacht en aandacht.” We gaan ervan uit dat ze deze auto niet van een kleurijk interieur gaan voor zien, zoals ze normaal gesproken wel vaker doen.

Verder wordt er nog niet gesproken over een vraagprijs. Wordt dus nog vervolgd.