De in 2019 gelanceerde F8 Tributo werd op de markt gebracht met de krachtigste V8 die Ferrari tot op heden heeft geproduceerd. Naast dat de F8 Tributo dezelfde een motor heeft als een 488 Pista, is hij ook gelanceerd om de 488 GTB te vervangen. Deze Ferrari F8 Tributo gaat van een goede 710 pk, wat voor de doorsnee burger al snel is, naar een 818PK sterk monster met 930 Newtonmeter koppel.

N-Largo body kit

En dit alles gaat gepaard met de welbekende N-Largo body kit die de auto met maar liefst 13 centimeter breder maakt. Ook heeft deze auto aanpassingen gehad omtrent de voor- en achterbumpers, moest er een nieuwe scoop op de motorkap komen en is er een carbon fiber ducktail spoiler toegevoegd voor extra downforce. Nagenoeg alle uiterlijke extraatjes van de nu 2,11 meter brede Italiaan zijn uit koolstofvezel vervaardigd.

Naast de ingrijpende aanpassingen op de exterieur, kan het bombastische geluid natuurlijk niet achterblijven. De F8 Tributo van Novitec is uitgerust met een roestvrijstaal uitlaatsysteem die op de tips weer is afgewerkt met een carbon omhulsing. Voor jou leuk, voor je buren en eigenlijk je hele wijk wat minder.

In 2,6 seconden naar de 100 km/h

Al met al zorgen deze componenten ervoor dat het steigerende paard binnen 2,6 seconden op de 100 km/h zit en een topsnelheid van 340 km/h heeft. Met deze nummers haalt hij bijna zijn grote broer de SF90 Stradale in. Deze gaat namelijk met zijn 1000PK en 800 newtonmeter binnen 2,5 seconden naar de 100.

Novitec brengt de F8 Tributo uit op 21- en 22-inch lichtmetaal en als koper heb je nog de optie om ‘m 3,5 centimeter dichter tegen het asfalt laten leggen.

Ferrari

Graag eindigen met een vraagstelling. Waar zou je liever rijden? De brute Novitec F8 Tributo waar er maar 15 van gemaakt gaan worden en maar 0,1 seconden langzamer is dan zijn grotere broertje? Of de 1000 pk sterke SF90 Stradale? Wij zouden het wel weten.

Novitec gaat slechts 15 exemplaren van de F8 N-Largo maken, maar over prijzen wordt nog niet gesproken.