De RS7 is zonder allerlei toeters en bellen al een exemplaar om rekening mee te houden, maar dat zorgt wellicht voor extra aandacht van tuners die toch de uitdaging aangaan om er iets nóg gavers van te maken. Zo zagen we eerder al een 1050 pk-versie en een gepantserde RS7. ABT Sportsline is ook bezig geweest en tonen vol trots hun interpretatie van de razendsnelle sedan.

De Audi RS7 van ABT Sportsline

Eerder kwamen ze ook aanzetten met een RS7-R. Deze is nóg sportiever, met veel lijnen en rode accenten. Wij houden het toch graag iets chiquer, waardoor deze RS7 bij ons punten scoort, ook al is die R-versie natuurlijk ook op meerdere manieren verkrijgbaar. Met zijn uitzonderlijke en dynamische look is de Audi RS7 een ware blikvanger, zeker aangezien ze hem grotendeels hebben gehouden zoals ‘ie bedoeld is. Zelf benoemden ze de HR Aero-wielen tot het hoogtepunt van de vierdeurs, waarvan de spectaculaire matzwarte aero-ring de “aantrekkingskracht nog verder accentueert.”

ABT-RS7-1

Ze hielden zich niet uitsluitend bezig met de esthetiek, maar ook met de motor en dergelijke. De 4,0-liter V8 turbo-benzinemotor heeft na een bezoek aan de ABT-garage 700 pk, bijna evenveel als de RS6+, waar ze eerder ook aan gesleuteld hebben. Met een Nm koppel van 880 accelereert de duistere bak van 0 naar 100 km/h in 3,3 seconden. De R-versie heeft 920 Nm en doet er één seconde korter over.

De ‘standaard’ RS7

Een behoorlijke upgrade ten opzichte van het origineel model. Vanuit de Ingolstadt krijgt de Audi RS7  600 pk en 800 Nm koppel mee. Hiermee zit de 0-100 km/h sprinttijd er in 3,6 seconden op. Met 100 pk en 80 Nm kam er 0,3 seconden worden afgesnoept van de acceleratiesnelheid. Maar laat ook vooral de beelden op je inwerken, het draait natuurlijk ook om het uiterlijk, al zullen sommigen zeggen van niet.

Uiteraard kan je ‘m zelf nog verder configureren wanneer je aanklopt bij ABT. Zo kan je hier terecht voor al je one-offs. Check het op hun website.