De Australische Alex Hirschi, beter bekend als Supercar Blondie, leeft het ultieme droomleven. Dagelijks krijgt ze het genot om plaats te nemen in de meest unieke voertuigen en heeft ze zelf ook voldoende financieel middelen om ze zelf ook aan te schaffen na een geslaagde ‘proefrit’. Het nieuwste lid dat is toegevoegd aan de Blondie-familie, is een Brabus G 800 met een donkerzilveren lak en een Tiffany Blue interieur.

Brabus G 800 van Supercar Blondie

Nadat ze eerder haar gecustomiseerde Rolls-Royce Wraith aan de wereld toonde, is het nu tijd voor een aangepaste G 800. Ze houdt van buitensporig en bombastisch, dus wordt ze door tuningbedrijf Brabus op haar wenken bediend. De ooit zo lompe en stoere bak is dankzij de kleur wel een stuk aandoenlijker geworden.

Naar eigen zeggen heeft ze zes maanden gewacht op het voertuig dat zich kenmerkt als de eerste Tiffany Edition Brabus G-wagen. De video (onderaan de publicatie) opent met een gigantische Tiffany-doos met een witte strik eromheen. Zodra die is verwijderd, wordt de G 800 van top tot teen doorlopen.

Donkerzilveren exterieurkleur

De nieuwe Brabus G 800 van Supercar Blondie is verder geleverd met een aangepaste Blue Tiffany-lijn in de grille, het interieur en voegt een nieuwe koolstofvezel motorkap toe met een op maat gemaakte roff-spotverlichting. Naast de 800-emblemen is er ook een widestar-bodykit geïnstalleerd en om gewicht te besparen is er niet zuinig gedaan met koolstofvezel elementen.

Er is gekozen voor een donkerzilveren kleur met geborstelde metallic afwerking voor de buitenkant met een koolstofvezel reservewielhoes. Samen met een achterspoiler en quad-uitlaten zal het totaalpakket al je zintuigen prikkelen.

G-wagen, maar dan nog brutaler

Zoals iedere Brabus G 800 is het in de basis een Mercedes-Benz G63 (in dit geval een 2022-editie). De Brabus G 800 wordt aangedreven door een volledig herwerkte en herbouwde 4.0 liter biturbo V8.

Deze genereert 800 pk en een koppel van 1000 Nm koppel. Met dat vermogen is het mogelijk om in slechts 4,1 seconden van 0 naar 100 km/u te denderen op weg naar de stopsnelheid van 240 km/u. Niet ongehoord snel, maar vergeet niet dat dit Duitse bakbeest ongeveer 4.000 kilo weegt. Om dat in perspectief te plaatsen: dat zijn iets minder dan vier Fiat 500’s.