Noor de Groot, op de befaamde social-media platforms ook wel bekend als ‘Queen of Jetlags’, is een gerenommeerde naam binnen de wereld van Nederlandse influencers. Ze heeft inmiddels zo’n 685.000 volgers op Instagram, maar timmert ook hard aan de weg als ondernemer. U zult wellicht denken dat dat een aardig zakcentje oplevert, maar daar doet ze het niet voor, zo vertelt ze in FHM’s Vrouwen aan de Top-podcast.

De carrière van Noor de Groot

De Groot vertelt dat ze haar werkende leven begon als krantenbezorger. Ze ging daarna verder als blogger en groeide zo uit tot één van de grootste influencers des lands. Inmiddels heeft ze ook haar eigen bedrijf, Somewhere Someday, een online winkel in kleding en accessoires.

Haar opvallende pseudoniem ‘Queen of Jetlags’ heeft ze te danken aan haar vrienden: “Ik vond het destijds écht een leuke naam. Er zit geen verdere strategie achter. Vrienden noemden me een queen of jetlags omdat ik zoveel reisde. Dat is eigenlijk aan me blijven plakken, maar is met de hedendaagse vliegschaamte en alles eromheen wel een beetje controversieel.” Ze geeft aan haar naam juist vanwege die controverse wel een keer te gaan veranderen. “Op TikTok heet ik ook gewoon Noor de Groot, ik zal op Instagram uiteindelijk ook wel overgaan op mijn eigen naam.”

“Zoveel mogelijk geld verdienen is het doel niet”

Dat De Groot door onder meer samenwerkingen goed verdient, steekt ze zeker niet onder stoelen of banken, maar volgens haarzelf is het de drijfveer: “Ik verdien meer dan € 100.000, maar ik denk dat ik net zo gelukkig zou zijn als ik € 40.000 per jaar zou verdienen. Werk is je leven en als je werk heel leuk vindt, hoort daar natuurlijk een conforme vergoeding tegenover te staan. Maar dat moet zeker niet het doel zijn. Tenminste, niet voor mij.”

Ze vertelt daarnaast ook selectief te zijn in haar samenwerking. Ze stelt een aantal belangrijke criteria: “Ik vind het allerbelangrijkst dat ik iets zelf zou kopen, gebruiken of wellicht al heb gekocht. Het moet direct binnen mijn levensstijl passen.”

De Groot geeft daarnaast nog een aantal tips hoe mensen op platforms kunnen groeien: “Momenteel is het hoe unieker je bent en hoe dichter je bij jezelf blijft, des te interessanter je account. Als je te allen tijde op een eerlijke manier en met de juiste overwegingen je leven deelt, kun je altijd volgers krijgen.”

Bekijk de volledige podcast hieronder of beluister hem op Spotify.