Nog nooit in de geschiedenis van de mensheid was het voor twintigers zo eenvoudig om geld te verdienen. Uiteraard is dit zonder hard werken, tenzij u geboren wordt in een gouden wiegje, zo goed als onmogelijk. In het westen zijn er diverse jonge ondernemers die het tot miljardair hebben gesschopt, maar in Azië zijn het er aanzienlijk meer. Logisch, aangezien Aziaten voor 59,76% van de totale wereldbevolking uitmaken.

Anycolor van de Japanse Riku Tazumi

Laten we Riku Tazumi als voorbeeld nemen. Hoewel deze Japanner slechts 26 jaar oud is, wordt zijn vermogen door zakenblad Forbes geschat op $ 1,1 miljard, op basis van zijn belang van 45% in Anycolor. Anycolor Inc. is een bedrijf dat virtuele YouTuber (VTuber)-bureaus huisvest. “In onze rol als voorloper van zo’n nieuw tijdperk brengen we magie in het dagelijks leven van mensen over de hele wereld.”

Virtuele YouTubers, of VTubers, zijn online entertainers die gebruik maken van digitale avatars gebruiken om hun werkelijk uiterlijk niet prijs te hoeven geven. Door het gebruik van computergraphics en motion capture communiceert de virtuele avatar met het publiek.

Omdat deze industrie nogal een niche is, is de start-up uitgeroeid tot marktleider en heeft de jonge oprichter er een fortuin mee verdiend. De in Tokio gevestigde Riku Tazumi startte de onderneming zo’n vijf jaar geleden, toen hij nog studeerde aan de Waseda University in Tokio. Hij stelde zijn studie uit om zich te concentreren op zijn start-up en dat heeft zijn vruchten afgeworpen.

Introductie op de Tokyo Stock Exchange

Volgens Forbes richtte de Japanse ondernemer zijn bedrijf in 2017 op 21-jarige leeftijd op. Als het moederbedrijf van verschillende VTuber-bureau’s haalt Anycolor zijn winst binnen door het beheer van virtuele idolen en makers. Het bedrijf is de afgelopen jaren enorm gegroeid en staat in juni op de Tokyo Stock Exchange.

Bloomberg schrijft dat de waarde van het aandeel Anycolor sinds de beursgang verachtvoudigd en nu een waarde vertegenwoordigt van  $ 2,5 miljard dollar. Het succes is gedeeltelijk te danken aan steun van zijn investeerders. In 2020 werd er $ 6,5 miljoen opgehaald tijdens een investeringsronde, waardoor  kon uitbreiden naar Zuid-Korea, Indonesië, India en China, en de waarde ervan aanzienlijk toenam.

In 2020 meldde Forbes dat het bedrijf investeringssteun van zijn investeerders voor een bedrag van $ 6,5 miljoen had opgehaald, waardoor Anycolor kon uitbreiden naar Zuid-Korea, Indonesië, India en China. Ondanks dat

Het VTuber-bureau van Tazumi meerdere bedrijven exploiteert, is Nijisanji momenteel de grootste. Met zijn enorme online leger van digitale avatars is het een enorme hit geworden.

Forbes’ 30 onder de 30

CEO van Anycolor, Riku Tazumi, werd in 2020 door Forbes erkend als een van de 30 meest opmerkelijke professionals van Azië en classificeerde het zakenblad hem de “industrieleider”.