Er is altijd wel iets te doen omtrent Tesla. Voorheen lag het bedrijf van Elon Musk, die nog altijd denkt dat het de “waardevolste onderneming op aarde” wordt, onder vuur vanwege mankementen met betrekking tot de automatische piloot, maar kortgeleden zorgde het stuurwiel voor ophef. Nadat deze afbreek bij een bestuurder, ontving de eigenaar tot overmaat van ramp een factuur van de reparatiekosten en daar was hij alles behalve van gediend.

Stuur van Tesla Model Y breekt af tijdens het rijden op de snelweg

Tesla wordt door velen gerenommeerd en geprezen, maar de bouwkwaliteit laat soms te wensen over. In reactie onder posts van Tesla op Instagram regent het bijvoorbeeld klachten. Zonder daar verder mee in detail te treden heeft de Amerikaanse EV-maker in dit opzicht de afgelopen jaren vooruitgang heeft geboekt, maar niet alle problemen kunnen uitgesloten worden.

Vraag dat maar aan Twitteraar @preneh24. De Tesla-eigenaar poste een foto op Twitter, het andere bedrijf waar Elon Musk met de scepter zwaait, met een bijgevoegde tekst waarin wordt aangegeven dat het stuur loskwam terwijl hij nietsvermoedend met zijn gezin over de snelweg reed. “Ik reed op de snelweg en ineens viel het stuur eraf, had het geluk dat er geen auto achter stond”, schrijft hij. Levensgevaarlijk.

Tesla Service

Helaas heeft hij er slechts kort van kunnen genieten, want hij kreeg kreeg de auto namelijk op 24 januari geleverd, terwijl het incident plaatsvond op 30 januari. Uiteraard is hij volledig het vertrouwen in het Amerikaans automerk kwijt en hij eist een volledige terugbetaling voor de auto. Helemaal gezien het feit dat Tesla Service hem aanvankelijk $ 103,96 in rekening bracht voor de reparatie van het stuur.

Wederom komt het autobedrijf in een kwaad daglicht te staan. Afgelopen maand braken er in heel China massale protesten uit, omdat Tesla volgens hen oneerlijk te werk ging met de prijzen.