Na een ochtendje Starbucks konden ze hun vakantie wel annuleren: een Amerikaans echtpaar moest onlangs namelijk een rekening betalen van bijna $ 4.500. En dat voor maar twee koppen koffie. Hoe heeft dit kunnen gebeuren?
De schrik van hun leven
Het is de standaardlocatie voor Jesse en Deedee O’Dell uit Oklahoma. Ze gaan al ruim 16 jaar iedere ochtend langs bij de Starbucks voor een lekker bakkie, maar deze keer liep het helemaal uit de hand. De twee bestellen altijd dezelfde drankjes, een iced americano en een cappuccino, wat normaliter in totaal $ 10 kost.
Maar op een willekeurige ochtend in januari ging dat bedrag duizenden keren over de koop. Nietsvermoedend betaalde ze het gevraagde bedrag, zonder te beseffen dat de Starbucks-medewerker per ongeluk $ 4.444,44 aan fooi in rekening had gebracht. Dit terwijl de twee duidelijk hadden geselecteerd om geen fooi te geven. Ze rekenden af en dronken hun koffie zoals elke andere dag. Pas later in de middag merkte Deedee merkte dat er iets mis was. Ze was met haar vier kinderen in het winkelcentrum, toen haar pas werd geweigerd.
Ze kwamen er thuis achter waar het geld gebleven was en Jesse nam direct contact op met de Starbucks-districtsmanager. Die vertelde dat er een fout moest zijn opgetreden met het netwerk dat de kaartmachine gebruikt. Het echtpaar zou twee cheques ontvangen die samen het complete bedrag zouden vormen dat aan de fooi was uitgegeven.
Deze werden echter meteen teruggestuurd bij aankomst, waarna Jesse waarschijnlijk wel ’30 of 40 keer’ contact zou hebben opgenomen met de klantenservice, totdat een vertegenwoordiger hen verzekerde dat ze nieuwe cheques zouden krijgen. Deze moesten echter nog aankomen.
Reis naar Thailand ging niet door
De familie O’Dell zou een reis gaan maken naar Thailand, het thuisland van Deedee, om familie te bezoeken die ze al jaren niet had gezien. Dit kon uiteindelijk niet doorgaan, en de familie heeft hun reis moeten annuleren, die overigens ook niet-resistueerbaar was.