Bang & Olufsen werkt al langer samen met merken als Lamborghini, Ford, Audi, Bentley en Genenes, maar heeft de handen ineengeslagen met een andere gerespecteerd automerk. Het audiomerk heeft namelijk een nieuwe collectie in het leven geroepen met een ​​opwindend nieuw assortiment producten, genaamd ‘The Ferrari Collection’.

‘The Ferrari Collection’

Er is een heuse trend onder high-end audiomerken waarneembaar. Steeds vaker kloppen audiomerken aan bij luxe autofabrikanten, of andersom, om speciale edities te produceren.

Ook Bang & Olufsen en Ferrari, beide experts in hun respectievelijke domeinen, hebben elkaar gevonden en hun krachten gebundeld om een nieuwe reeks producten samen te stellen. In totaal omvat de collectie vier onderdelen: draadloze oordopjes, een waterdichte buiten luidspreker, een krachtige thuisluidspreker en een over-ear koptelefoon

Uiteraard zijn alle vier producten opgetrokken uit een hoogglans aluminium en voorzien van de Ferrari-rood kleur, waardoor een duidelijke verbinding ontstaat met de merksignatuur van de autobouwer uit Maranello.

 

Dit bericht op Instagram bekijken

 

Een bericht gedeeld door Bang & Olufsen (@bangolufsen)

“Enzo Ferrari. Peter Bang en Svend Olufsen. Ze gingen tegen de status quo in en streefden naar perfectie op hun eigen voorwaarden”, aldus de merken. “En hun erfenissen klinken door de decennia heen en drijven ons vandaag naar nieuwe hoogten. Erfenissen van blijvende elegantie, verankerd in een erfenis van compromisloos vakmanschap, tijdloos design en ongeëvenaarde prestaties. En vanuit de overtuiging dat om de beste te zijn, de moeilijke manier vaak de enige manier is.”

Beosound 2 (€ 4.999)

De Beosound 2 biedt een 360º audio-ervaring in huis, maar is opnieuw vormgegeven in het kenmerkende rood van Ferrari en voorzien van een hoogglanzende aluminium behuizing. Ook het steigerende paard-logo van de autofabrikant kan uiteraard niet ontbreken. Het is veruit het duurste product uit de reeks, met een catalogusprijs van bijna € 5.000.

De Beosound 2 (luidspreker)

Beosound Explore (€ 249)

Aan de andere kant hanteert de Beosound Explore, bekend om zijn draagbaarheid en avontuurlijk ontwerp, een tegenovergestelde benadering, waarbij zijn dubbellaagse behuizing geanodiseerde contrasterende rode en zwarte details ontvangt. “Dankzij het robuuste ontwerp en de rijke kleuren kunt u met deze luidspreker het tempo bepalen en een heel eind komen.”

Beoplay EX (€ 499)

De Beoplay EX gelden als de krachtigste draadloze oordoppen van het merk en staan garant voor behaaglijk comfort. Nu ook in een Ferrari-rood verpakking, afgewerkt met glanzend rood glas. De oordoppen met actieve ruisonderdrukking worden geleverd in een draadloos oplaadetui met Ferrai-branding.

The Ferrari Collection

De Beoplay EX (draadloze oordopjes)

Beoplay H95 (€ 1.299)

De Beoplay H95, het kroonjuweel uit de hoofdtelefonen-reeks van Bang & Olufsen, heeft een iets andere transformatie ondergaan en beschikt nu over Ferrari’s tijdloze gitzwarte tint gecombineerd met rood getinte titanium luidsprekerroosters. De koptelefoon is pas in oktober van dit jaar beschikbaar en kost nagenoeg € 1.300.