Robert van der Wallen, Nederlandse ondernemer en investeerder, startte zijn loopbaan als ondernemer in de autobranche. In 2001 richtte Robert zijn eigen bedrijf op, BrandLoyalty. Dit bedrijf ontwikkelt loyaliteitsprogramma’s voor bedrijven zoals supermarkten. Zo werkt het bedrijf van Robert nauw samen met de Albert Heijn en bedachten ze bijvoorbeeld de ‘Oranje Patches’ actie tijdens het WK in Qatar voor Albert Heijn. In 2014 liet van der Wallen een imposant jacht bouwen, na er acht jaar gebruik gemaakt er van te hebben besloot hij het jacht te verkopen.

Robert van der Wallen verkocht zijn bedrijf voor ruim € 1 miljard

Het superjacht van het Quote 500-lid had de naam ‘My Loyalty’, afgeleid van zijn bedrijf BrandLoyalty. In 2013 verkocht Van der Wallen het bedrijf nog voor ruim € 1 miljard. Van der Wallen zag dat zijn ooit eigen gestarte bedrijf, gezakt was van $ 800 miljoen naar een waarde van $ 43 miljoen. Het bedrijf zou daarnaast een schuldenlast hebben van $ 600 miljoen. Het deed de voormalig eigenaar toch pijn en besloot het bedrijf terug te kopen met zijn investeringsmaatschappij ‘Opportunity Partners’. Een jaar na deze overname gaf hij Heesen Yachts uit Oss de opdracht te starten aan het bouwen van een jacht van maar liefst 49 meter en 80 centimeter.

Robert van der Wallen heeft het superjacht altijd voor privé gebruikt, hierdoor was het interieur altijd een groot vraagteken. Omdat het schip in de verkoop kwam konden we dan eindelijk zien hoe het schip er van binnen uitzag. Het interieur is mooi licht en bestaat volledig uit verschillende tinten beige. De kunst verspreid over heel de boot bestaat uit dezelfde tinten beige net zoals het marmer in de badkamer. Hierdoor voelt het gehele jacht als een prachtig geheel. Door de grote ramen in ieder vertrek heb je overal genoeg daglicht en een prachtig uitzicht op zee vanaf overal op het jacht.

Korting van maar liefst € 2,6 miljoen

De verkoop van het superjacht verliep alleen niet zo soepel als dat Robert van der Wallen had gehoopt. Toen hij de boot te koop zette in juni 2023, had het superjacht een vraag prijs van maar liefst € 28,5 miljoen. Toen er niet genoeg interesse in het superjacht bleek te zijn gaf hij een miljoenenkorting van € 2,6 miljoen. Ook deze korting zorgde er niet voor dat het superjacht direct werd verkocht. Gelukkig werd er eind januari toch een handtekening onder het koopcontract gezet zonder gebruik te maken van een nieuwe kortingsactie. Echter gaf van der Wallen wel een aantal andere leuke extra’s mee bij de verkoop van ‘My Loyalty’.

De nieuwe eigenaar van het jacht werd namelijk ook de eigenaar van verschillende andere vaartijgen een dikke rib met 300 pk binnenboordmotor, een jetski, een extra bijbootje, niet een maar twee seabobs, een fliteboard en een hydrofoil waterfiets. Ook gaf van der Wallen genoeg spullen mee om te kunnen recreëren, zo gaf hij namelijk twee elektrische fietsen, twee SUP’s, twee opblaasbare kajaks, wakeboards en waterski’s mee. Daarnaast gaf het Quote 500-lid nog wetsuits en twee complete scuba duiksets mee aan de nieuwe eigenaar. Van der Wallen had hier zelf ook goed gebruik van kunnen maken in de toekomst. Hij laat namelijk momenteel een nieuw superjacht bouwen bij Feadship.