Porsche begon in 1990 met de productie van haar fabrieksbekerwagens met de 964-generatie 911. Gebouwd voor het debuutseizoen van de Duitse Porsche Carrera Cup, bevatte hij raceklare upgrades zoals een gelaste rolkooi, een verlaagde houding en veel gewichtsreducties in het interieur. Maak kennis met de Porsche 911 GT3 Wide-Body.

Porsche 911 GT3 Wide-Body

Met de aankondiging van de nieuwe 911 GT3 Cup heeft Porsche de eerste variant van de 992-generatie 911 onthuld die speciaal voor de racerij is ontwikkeld. Om te beginnen krijgt de 4.0 liter zescilinder een boost in vermogen, wat betekent dat hij nu 510 pk neerzet in plaats van de 485 pk Als je bedenkt dat de extra prestaties worden geleverd terwijl je op synthetische brandstoffen rijdt en de CO2-uitstoot daalt, wordt de verbetering des te indrukwekkender.

Maar dat is nog niet alles, de nieuwe Cup-auto heeft ook voor het eerst een brede carrosserie. In de praktijk betekent dit dat de auto 28 mm breder is dan zijn voorganger en zo breed als 1.920 mm op de vooras. Dit is op zich al voldoende om het weggedrag flink te verbeteren, maar als je de extra koelinlaten en de 11-traps verstelbare achtervleugel meeneemt, wordt het een recept voor totale bom op de weg.

Deze Wide-Body design maakt de wagen echt een echt genot om naar te kijken. De livery op deze wagen is naar onze mening alleen niet moeders-mooiste. Wij zien er naar uit deze dikke Wide-Body op een egale kleur te zien. Moet je bedenken, glans zwart over de wagen met de Wide-Body kit in het carbon. Dikker kan toch niet?

Porsche 911 GT3 Wide-Body

De wagen is uiteraard gebouwd op het circuit en is daarmee niet de ideale daily-driver. Maar deze wagen hoef je ook niet dagelijks te rijden. Deze wagen neem je een aantal keer per maand mee naar het circuit of naar Duitsland. Hier kun je de wagen even goed testen en het absolute Porsche-gevoel beleven.

Deze Porsche 911 GT3 Wide-Body wordt voor het eerst verwacht in februari en gaat om en nabij de 270.000 dollar kosten.

Porsche 911 GT3 Wide-Body