De Mercedes-AMG G63, ofwel de G-Wagon, is een regelrechte autoriteit op de weg. Hij is intimiderend, reusachtig en als bestuurder zit je letterlijk en figuurlijk boven de andere weggebruikers. Dat geldt al voor de ‘standaardmodellen’, die niet meer zo standaard zijn, maar alle helemaal als aftermarket-specialisten ermee in aan de haal gaan. Hier hebben we weer zo’n geval.

Widebody-kit op de Mercedes-AMG G63

We vonden deze rode Brabus G700, op basis van de AMG G63, al erg bruut, maar deze donkergroene editie gooit ook hoge ogen bij ons op de redactie. De tuners van de in Plüderhausen gevestigde fabrikant Performmaster leverde het eindresultaat van dit bakbeest af.

Alledaagse dingen als langs de McDrive gaan wordt ineens een stuk moeizamer dankzij de bodykit (G805 Carbon Wide Body) die de AMG nog een 10 mm breder maakt. Zoals iedere waardige tuners voorzagen ze ‘m ook van een lading aan koolstofvezel elementen. Los van de nog agressievere grille, valt ook motorkap en de koolstofvezel spoiler die zich uitstrekt vanaf het dak op.

805 pk en 1.020 Nm koppel

Brute looks hebben brute kracht nodig en dat zit bij deze intimiderende G-klasse wel goed. De Duitsers wisten 805 pk en 1.020 Nm koppel uit de 4.0-liter biturbo V8-motor te halen. Daarmee moet de G-klasse in 3,69 tellen richting de 100 km/u accelereren op weg naar de topsnelheid van 260 km/u.

Voor een wagen van deze afmetingen is dat in een woord: krankzinnig. Die gouden 6×6 van Joel Beukers heeft haast twee keer zo lang nodig, maar goed, die weegt ook aanzienlijk meer. Lees meer over de modificatie op de website van Performmaster.

Mercedes-AMG G63