Menig autoliefhebber heeft liever geen kentekenplaten op z’n supercar zitten, aangezien ze van mening zijn dat het de uitstraling stiekem een beetje verpest. Met name bij een auto als een Bugatti Chiron Super Sport 300+.

Ruim € 100 betalen voor de boete

Een Engelse eigenaar is het hier ongetwijfeld mee eens en reed daarom in zijn prachtige Bugatti door Londen, zonder nummerplaat aan de voorkant. Dit mag helaas niet en dus werd de auto door oplettende agenten gedirigeerd naar de zijkant en vervolgens werd er een bon uitgeschreven.

Bugatti Chiron Super Sport 300+

Vaak worden dit soort wagens aangehouden vanwege de grote verleiding om het gaspedaal even stevig in te drukken. Dat was deze keer dus niet het geval. De boete viel reuze mee, helemaal als je zo’n peperdure auto van rond de € 4 miljoen kan betalen is een boete van £ 100 slechts wisselgeld.

De supercars zijn ook niet gemaakt voor een kenteken op de voorkant. Fabrikanten van grote spelers in de autoscène zoals Lamborghini, Ferrari en McLaren kunnen hierover meepraten. Dergelijke high-performance auto’s hebben agressieve aero-elementen aan de voorkant, zoals ventilatieopeningen. Als je hier een groot kenteken op plaatst is de effectiviteit van de ventilatie minder en is de kans op oververhitting groter.

De Bugatti Chiron Super Sport 300+ is een erg exclusieve auto

Volgens de YouTube-video is de Bugatti onlangs afgeleverd in het Verenigd Koninkrijk. De Bugatti Chiron Super Sport 300+ is een beperkte productie van de standaard Chiron, speciaal ontworpen om de recordbrekende snelheidsritten van de Franse fabrikant te vieren. Eind september 2021 ging de eerst batch van de 1.577 pk (dankzij de welbekende 8,0-liter W16-moto) sterke bolide op weg naar hun eerste eigenaren.

“Het is de snelste hypersportwagen die Bugatti ooit heeft gemaakt en is een waar bewijs van de technische passie, technische expertise en het meedogenloze streven naar prestaties waar ons merk synoniem voor staat. We zijn verheugd om de eerste acht eenheden van dit record te kunnen leveren pionier voor onze klanten, en voor hen om het pure gevoel van snelheid achter het stuur te ervaren”, zei Christophe Piochon, Managing Director of Production and Logistics bij Bugatti, indertijd.

Bugatti beweert dat het dezelfde Chiron is die ’s werelds eerste productie-auto werd die de toegestane 480 km/u overschreed. Er worden slechts 30 van de Super Sport 300+ geproduceerd, waardoor het een van de zeldzaamste auto’s ter wereld.